Ebook – Evolution of 3G Networks

Ebook – Evolution of 3G Networks
source : http://www.springerlink.com/content/978-3-211-09439-6

Table of Content :

  1. Introduction
  2. Mobile Networks Evolution
  3. Architectre of The Evolved 3GPP System
  4. Main Concepts
  5. Functions and Procedures of the Evolved 3GPP System
  6. Protocol Environment

4 Responses to Ebook – Evolution of 3G Networks

  1. farahana says:

    assalamualaikum tuan..
    syukur saya terjumpa laman web tuan.Saya ingin meminta bantuan tuan kalau tidak menjadi keberatan tuan. Saya menghadapi masalah untuk install ns-2 di windows xp. saya dah mencuba pelbagai cara, pelbagai pakej dan version yg disediakan di cygwin..tp saya masih gagal untuk install. saya memohon jasa baik tuan menerangkan kepada saya jika tidak menjadi keberatan bagi tuan.
    terima kasih.

    Udin Harun :
    Waalaikumsalam wr.wb. brother Farahana.
    Saya pernah mencoba menginstall dan memakai NS2 di windows XP dengan cygwin. Tetapi kemudian ada trouble saat simulasi dan sepertinya NS2 memakai cygwin kurang stabil, info yang saya dapatkan dari internet juga seperti itu. Sehingga saya memakai Linux Ubuntu untuk simulasi menggunakan NS2.
    Tutorial singkat cara install NS2 yang saya gunakan bisa dilihat di https://alkautsarpens.wordpress.com/2008/02/05/install-ns231-for-ubuntu-gutsy-710/ .
    Selain itu bisa dicoba salah satu saran dari pembaca di link tersebut ‘How To install NS2 in Ubuntu in two minutes’ di http://suneelshinde.blogspot.com/2010/02/install-network-simulator-2-ns2-within.html

    Terimakasih. Semoga sukses🙂 .

  2. farahana says:

    salam tuan,
    alhamdullilah saya telah berjaya install ns-2.Benar seperti kata tuan sememangnya ns-2 menggunakan cygwin tidak stabil. saya telah install menggunakan linux kubuntu. terima kasih atas segala pertolongan tuan.

Leave a Reply

